• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vilken lånförmedlare ska man söka via?

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Så vilka är bäst att använda tänkte med söka ett lån men blir kluven vem man ska använda ??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
720
Poäng
647
Advisa och Sambla har ju slagits ihop så du vet. Man har ju läst här att de också brukar jaga folk som hett villebråd.

Det är väl så att Nordic Capital, det vill säga ägarna av Nordax och Bank Norwegian, har köpt både Advisa och Sambla utan att slå ihop dem. Inte ännu i alla fall.

 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
199
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Det är väl så att Nordic Capital, det vill säga ägarna av Nordax och Bank Norwegian, har köpt både Advisa och Sambla utan att slå ihop dem. Inte ännu i alla fall.

Exakt, men man har ju sett hur Compricer går in i Lendo och Myloan går in i Zmarta. Så det är oklart om hur långt de "samarbetar" med uppföljning etc.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Det jag önskar mest av den låneförmedlare jag väljer är att få se de erbjudanden som finns och att se dessa i realtid. Jag begriper inte att Sambla inte gör så.

Sedan är det jättedrygt med tjat, spammande och aggressiv försäljning av försäkringar, men har man is i magen och är förberedd kan man få tyst på det också.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp